Die International Civic and Citizenship Education Study (ICCS) untersucht, wie Schüler*innen der achten Jahrgangstufe auf die Rolle als Bürger*innen vorbereitet werden. Dafür werden schulische und außerschulische Kontexte und Prozesse und deren Beziehung zu politischem und zivilgesellschaftliches Wissen und Argumentieren, Identität, politischen Einstellungen und Partizipationsbereitschaft betrachtet. Mit Fokus auf den europäischen Vergleich zeigt der Vortrag auf Basis der Ergebnisse aus dem Jahr 2016, wie relevant konzeptuelles politisches Wissen und Argumentieren etwa für eine reflektierte Entwicklung politischen Vertrauens ist und welche Bedeutung Diskussion und Kontroversität in der Klasse für die Entwicklung des politischen Mindsets von Schüler*innen zukommt.
Begin of page section:
Page settings:
End of this page section. Go to overview of page sections
Begin of page section:
Search:
Close
End of this page section. Go to overview of page sections
Search
Begin of page section:
Main navigation:
Page navigation:
- University
University
Developing solutions for the world of tomorrow - that is our mission. Our students and our researchers take on the great challenges of society and carry the knowledge out. - Research Profile
Research Profile
Scientific excellence and the courage to break new ground. Research at the University of Graz creates the foundations for making the future worth living. - Studies
Studies
Where is the best place to study? At the University of Graz. In an inspiring atmosphere of learning and research. With about 120 studies to choose from. For your way to the future. - Community
Community
The University of Graz is a hub for international research and brings together scientists and business experts. Moreover, it fosters the exchange and cooperation in study and teaching. - Spotlight
End of this page section. Go to overview of page sections
Begin of page section:
You are here:
End of this page section. Go to overview of page sections
11.03.2020
17:00 - 18:30
Institut für Pädagogische Professionalisierung/AB Empirische Bildungsforschung
[0033] Merangasse 70, Universitätszentrum Wall/SR 2.016, 2.Stock
Begin of page section:
Additional information:
End of this page section. Go to overview of page sections
End of this page section. Go to overview of page sections